سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر آزار و درد بایدت تحمل نمود و گرنه هرگز خرسند نخواهى بود . [نهج البلاغه]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :3
کل بازدید :78032
تعداد کل یاداشته ها : 211
103/2/15
2:24 ع

برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96


 

  • برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    حالا که به انتهای سال 96 رسیده ایم نگاهی داریم به گیشه سینماها درسال 96 تا ببینیم کدام فیلم ها فروش بیشتری داشته اند. کارشناسان امید چندانی به گیشه سینما درسال 96 نداشتند و موفقیت سال 95 را «یک اتفاق» می‌دانستند. کیفیت فیلمهای جشنواره سی و پنجم هم به بدبینی ها دامن می زد و هشدار می داد

    بجز «خوب، بد، جلف» و «گشت 2» امیدی به دیگر فیلم ها نیست. فروش نوروزی و شش ماه اول سال نشان داد نگرانی ها بی مورد بوده. با این حال در اواسط تابستان زنگ خطر دیگری به صدا درآمد که می‌گفت منتظر فیلم پرفروش نباشید.

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    فیلم آینه بغل

    شش ماه دوم سال هم گذشت و سینما شاهد فیلمهای بفروش بود تا جاییکه «آینه بغل» که آذرماه روی پرده رفت، حالا رتبه دوم جدول فروش سال را ازآن خود کرده. سینما درسال 96، پررونق بود اما فراموش نمیکنیم که خیلی از فیلم ها در گیشه شکست خوردند. درضمن حواسمان هست

    که گیشه سینما با کمدی ها رونق گرفت و هیچ کدام از فیلمهای جدی وارد باشگاه ده میلیاردی نشدند درست برعکس سال قبل که «فروشنده» و «ابد و یک روز» بالای 10 میلیارد فروش داشتند. گزارشی که پیش رو دارید، عیارسنجی فیلمهای پرفروش و چند فیلم مهم سال است. ترتیب فیلم ها براساس میزان فروش آن هاست.

    نهنگ عنبر 2؛ سامان مقدم

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    موفقیت «نهنگ عنبر 2» در گیشه قابل پیشبینی بود اما کمتر کسی فروش حدود بیست و یک میلیاردی آنرا پیشبینی میکرد. فیلم از همان روز اول اکران مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، طوریکه در سه روز اول با یک میلیارد و 200 میلیون تومان و جذب 112 هزار تماشاگر رکورد افتتاحیه سینمای کشور ایران را شکست.

    تازه، سامان مقدم معترض بود فیلمش بیش از حد ممیزی خورده و اعلام کرد: «چیزی که میبینید لاشه نهنگ عنبر 2 است. راستش را بخواهید فیلم آقای مقدم به دل سخت پسندها ننشست و خیلی ها همان‌ گونه معتقدند تلاش او هم چون قسمت اول به بار ننشست. شوخی های «نهنگ عنبر 1» با اتفاقات دهه 60 هم بکر بودو هم جذابتر.

    بازیگران: رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوی، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانی، رضا ناجی و علی قربان زاده

    بازه اکران: اردیبهشت تا مرداد 96
    میزان فروش: 20 میلیارد و 945 میلیون تومان

    افتخارات: مقدم تصمیم داشت نهنگ عنبر 2 رابه جشنواره فجر ارائه کند اما براساس شنیده ها، به توصیه شخص دبیر وقت جشنواره، از این تصمیم منصرف شده. بهمین خاطر ویترین نهنگ عنبر 2 خالی از جایزه است؛ منتها یک افتخار مهم دارد و آن رسیدن بعنوان پرفروش ترین فیلم ایرانی است.

    گشت 2؛ سعید سهیلی

    پاسخ مخالفان گشت ارشاد را دادم

    نخستین و دومین پرفروش سال سه ویژگی مشترک دارند: هردو کمدی اند و دنباله دار. «گشت 2» روی موج موفقیت «گشت ارشاد» ساخته شد که اگر آن فیلم به حاشیه نمی‌خورد ودر نهایت به محاق نمی رفت، به فروش خیره کننده ای دست می یافت. سومین ویژگی مشترک گشت و نهنگ این است

    که قسمت اولشان به مراتب با کیفیت تر بود. فیلم سعید سهیلی روی شوخی های کلامی، حرکات اغراق شده بازیگران و چند پیام گل درشت استوار شده و قصه اش در لحظات زیادی مخاطب را خسته میکند. گشت 2 در روزهای آخر اکران قاچاق شد و کارگردان به سرعت نسخه خانگی آنرا وارد بازار کرد. البته به نشانه اعتراض کارت عضویت خانه سینما را هم به آتش کشید!

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    بازیگران: حمید فرخ نژاد، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهاره افشاری، ترلان پروانه و…
    بازه اکران: اسفند 95 تا خرداد 96
    میزان فروش: 19 میلیارد و 780 میلیون تومان

    افتخارات: گشت 2 در جشنواره سی و پنجم حضور داشت اما جایزه ای بهدست نیاورد. ساعد سهیلی برای دریافت سیمرغ مکمل کاندیدا شد اما نوید محمدزاده بازیگر «بدون تاریخ؛ بدون امضا» رقیب قدرتری بود. گشت 2 برای بهترین جلوه های ویژه می دانی و بهترین فیلم برداری هم کاندیدا شد.

    آینه بغل؛ منوچهر هادی

    قصه را ساده روایت کردیم

    اگر خاطرتان باشد، درست در روزهایی که گفته می شد دست سینمای کشور ایران از فیلمهای پرفروش در نیمه دوم سال خالی است، گزارشی نوشتیم و به شانس های گیشه اشاره کردیم. یکی از آنها «آینه بغل» است؛ این فیلم نیمه آذرماه روی پرده رفت و از همان روز نخست، گیشه موفقی داشت.

    فیلم منوچهر هادی ضعف کم ندارد؛ چه در قصه کم ملات و چه در دست گذاشتن روی سوژه های آشنا و بارها تکرار شده. فیلم اما با استفاده از پتانسیل جواد عزتی خودش را بالا کشید و عنوان سومین فیلم پرفروش سال را ازآن خود کرد. آینه بغل روی شوخی هایی دست گذاشته که متکی به بازیگر «جواد عزتی» است و او چه خوب از پس ماموریت خود برآمد.

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    بازیگران: محمدرضا گلزار، جواد عزتی، یکتا ناصر، نازنین بیاتی، سیامک صفری، مه لقا باقری، رضا نیکخواه و بهاره رهنما

    بازه اکران: آذر تا اسفند 96
    میزان فروش: 18 میلیارد و 600 میلیون تومان

    افتخارات: آینه بغل در جشنواره فجر حضور نداشت و طبعا جایزه ای نبرده است. اکران فیلم با اعتراض برخی مواجه شد که چرا خارج از صف روی پرده رفته ولی سینمادارها برای رونق گیشه سالن هایشان با آغوش باز به استقبال فیلم رفتند.

    خوب، بد، جلف؛ پیمان قاسم خانی

    پسر بد سینما، پسر خوب پرسپولیس

    پیمان قاسم خانی بعد از سال‌ها فیلمنامه نویسی پشت دوربین ایستاد و «خوب، بد، جلف» را کارگردانی کرد. اتفاقا نتیجه نخستین کارگردانی او موفق از آب درآمد. حتماً به کارگردانی فیلم ایرادهایی وارد است و اگر قاسم خانی صاحب تجربه می بود، حاصل خوب، بد، جلف فیلمی جذابتر می شد

    اما در همین مقدار هم موفق عمل کرده. فیلم لحظات خنده دار کم ندارد ولی در لحظاتی ریتم آن کند می‌شود و به اصطلاح از نفس میوفتد. قاسم خانی ابتدا تصمیم داشت فیلمنامه اش رابه رامبد جوان بسپارد؛ حتی نام حسن فتحی و سروش صحت نیز بعنوان کارگردان به گوش رسید ولی در نهایت خودش آنرا ساخت.

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    بازیگران: حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، مانی حقیقی و…
    بازه اکران: اسفند 95 تا خرداد 96
    میزان فروش: 16 میلیارد و 290 میلیون تومان

    افتخارات: خوب، بد، جلف در جشنواره سی و پنجم فجر به جایزه ای مهم دست یافت: دیپلم افتخار فیلم برگزیده تماشاگران. این فیلم در دو رشته هم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود: بهترین چهره پردازی «عبدالله اسکندری» و بهترین بازیگر نقش اصلی مرد «حمید فرخ نژاد»

    اکسیدان؛ حامد محمدی

    شوخی های غیراهلی

    دومین فیلم حامد محمدی تفاوتی صد و هشتاد درجه ای با «فرشته ها باهم می‌آیند» دارد. او اینبار یک فیلم کمدی ساخت که پایه اش شوخی براساس مسائل عقیدتی است. «اکسیدان» را منوچهر محمدی تهیه کرده که در کارنامه اش فیلم «مارمولک» دیده می‌شود. اینبار بخشی از داستان

    وارد کلیسا شده بود اما حامد نتوانست فیلمی موفق تحویل مخاطبان بدهد. فیلم ضمن شوخی با مناسک و عقاید مذهبی خواسته بود بر وحدت ادیان تاکید کند ولی در رسیدن به این مقصود ناکام ماند. فصل های دیگر فیلم نیز از پس حرفی که میخواستند بزنند برنیامدند ودر حد شوخی های گل درشت باقی ماندند. اتفاق بدتر اکسیدان هرز رفتن تلاش بازیگران بااستعداد آن «عزتی، جعفری و مقدمی» است.

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    بازیگران: جواد عزتی، امیر جعفری، شقایق دهقان، شبنم مقدمی، رضا بهبودی، لیندا کیانی و…
    بازه اکران: تیر تا مهر 96
    میزان فروش: 10 میلیارد و 791 میلیون تومان

    افتخارات: منوچهر محمدی ترجیح داد فیلم خود و پسرش را برای حضور در جشنواره منتظر نگذارد و مدتی بعد از آماده شدن آنرا روانه اکران کرد. این تصمیم از این منظر درست بود که «اکسیدان» شانس پذیرش و موفقیت در جشنواره فجر را نداشت.

    ساعت 5 عصر؛ مهران مدیری

    ساعت 5 سرد

    مهران مدیری از سال‌ها پیش برای ساخت فیلمی سینمایی دورخیز کرده بود. این اتفاق در حالی رقم خورد که او به خاطر «دورهمی» بار دیگر به اوج محبوبیت رسیده بودو چه زمانی بهتر از این؟ «ساعت 5 عصر» بعنوان تجربه اول یک کارگردان اثری قابل دفاع است اما نه برای مهران مدیری که عمرش رابا کارگردانی سریال گذرانده. او سوژه ای ساخت انتخاب کرد و تصمیم داشت یک کمدی سیاه بسازد؛ یعنی درست نقطه مقابل کمدی های تلویزیونی اش.

    ساعت 5 عصر در القای منظور مورد نظر کارگردان موفق عمل می‌کند ولی ایرادهای روایی آن تبدیل به پاشنه آشیل میشود و اجازه همراهی به مخاطب سخت پسند نمیدهد. مدیری اگر در مسیری که امتحان خودرا پس داده، گام بر می داشت، موفق تر می بود.

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    بازیگران: سیامک انصاری، آزاده صمدی، امیر جعفری، نگین معتضدی و مهران مدیری
    بازه اکران: مرداد تا مهر 96
    میزان فروش: نه میلیارد و 127 میلیون تومان

    افتخارات: «ساعت 5 عصر» بدون حضور در جشنواره فجر اکران عمومی شد. فیلم مهران مدیری در جشن خانه سینما، حافظ و انجمن منتقدان که سال آینده برگزار خواهندشد، شانس بردن جایزه دارد. سیامک انصاری و محمود کلاری «مدیر فیلم برداری» شانس های اصلی هستند.

    رگ خواب؛ حمید نعمت الله

    صد دقیقه تنهایی

    پرفروش ترین فیلم غیرکمدی سال در اختیار «رگ خواب» است. پیش تر درباره احساسات زنانه و سوءاستفاده ازآن زیاد فیلم دیده بودیم اما رگ خواب چند ویژگی متمایز دارد؛ مهم ترینش پرهیز از اغراق و ارائه نکردن بیانیه است که از قضا داستان چنین پتانسیلی داشت. امتیاز دیگر بازی چشمگیر لیلا حاتمی

    و حضور غافلگیر کننده کورش تهامی در فیلم است. حاتمی یکی از بهترین نقش هایش را ارائه کرد و بعید می‌دانیم تهامی به این زودی بتواند نقشی همسنگ با رگ خواب را تکرار کند.

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    بازیگران: لیلا حاتمی، کورش تهامی، الهام کردا، اصغر پیران و…
    بازه اکران: تیر تا شهریور 96
    میزان فروش: چهار میلیارد و 931 میلیون تومان

    افتخارات: «رگ خواب» در جشنواره سی و پنجم فجر دو سیمرغ گرفت: لیلا حاتمی بهترین بازیگر نقش اصلی زن و آرش آقابیگ بهترین جلوه های ویژه می دانی. فیلم در جشنواره به حقش نرسید اما در جشن خانه سینما پنج جایزه ودر جشن انجمن منتقدان شش جایزه به دست آورد.

    ماجرای نیمروز؛ محمدحسین مهدویان

    واقعیت تلخ گیشه

    یکسال بعد از درخشندگی «ایستاده در غبار» محمدحسین مهدویان یک فیلم غافلگیرکننده دیگر روانه جشنواره فجر کرد. «ماجرای نیمروز» نیز خوش درخشید و بطور هم زمان مورد توجه مخاطبان، داوران و منتقدان قرار گفت. روایت نفس گیر مهدویان از ترورهای گروهک منافقین در دهه 60 و چگونگی کشته شدن موسی خیابانی تا مدت ها سوژه رسانه ها بود. فیلم علاوه بر این‌که گوشه ای از تاریخ معاصر را ورق زده و نسل جدید

    رابا آن آشنا کرده است، واجد ویژگی های مثبت دیگر مثل قصه سرگرم کننده، کارگردانی مهدویان، فضاسازی دقیق از دهه 60 و بازی های خوب بازیگران هم هست. ماجرای نیمروز در تایم طلایی نوروز روی پرده رفت ولی فروش آن منطبق با ظرفیت فیلم و پیشبینی کارشناسان نبود.

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    بازیگران: مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی فر، مهدی زمین پرداز، جواد عزتی، مهدی پاکدل و…
    بازه اکران: اسفند 95 تا خرداد 96
    میزان فروش: چهار میلیارد و 323 میلیون تومان

    افتخارات: «ماجرای نیمروز» در جشنواره فجر چهار جایزه گرفت ودر چهار رشته نامزد شد. این فیلم سیمرغ بهترین فیلم، بهترین فیلم مردمی، بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین طراحی صحنه و لباس را کسب کرد. «ماجرای نیمروز» در جشن حافظ هم سه جایزه به دست آورد.

    خفه گی؛ فریدون جیرانی

    ژن خوب جوانی

    چهاردهمین فیلم فریدون جیرانی یک قدرت نمایی تمام عیار این کارگردانی تعبیر میشود. او با «خفه گی» نشان داد همان‌ گونه کارگردانی پرانرژی است و به دنبال تجربه های تازه می‌گردد. جیرانی با این فیلم نوآر نه تنها توجه منتقدان رابه خود جلب کرد که مخاطبان هم از خفه گی استقبال کردند. فیلم در فصل پاییز روی پرده رفت

    و به فروش مطلوب چهار میلیاردی دست یافت. دراین میان بازی متفاوت الناز شاکردوست ویژگی دیگر خفه گی محسوب می‌شود. او علیه کارنامه خود دست به شورش زد و وارد جلدی از شخصیت فیلم شد که با خود واقعی و تجربه های پیشین، تفاوت کامل دارد.

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    بازیگران: نوید محمدزاده، الناز شاکردوست، ماهایا پطروسیان، پردیس احمدیه، غلامحسین لطفی، پولاد کیمیایی و…
    بازه اکران: مهر تا آذر 96
    میزان فروش: چهار میلیارد و 90 میلیون تومان

    افتخارات: خفه گی، نامزد دریافت بهترین فیلم برداری و طراحی صحنه جشنواره سی و پنجم بود اما مسعود سلامی و محسن نصراللهی در اعتراض به داوری ها و نادیده گرفتن بخش های دیگر فیلم، انصراف دادند. سیمرغی هم که آرش آقابیگ برای جلوه های ویژه خفه گی گرفته با «یک روز بخصوص» و «رگ خواب» مشترک است. فیلم جیرانی چندی پیش در جشنواره «شب های سیاه تالین» کشور استونی حضور داشت اما جایزه ای نگرفت.

    ویلایی ها؛ منیره قیدی

    ویلایی ها عین زندگی ام بود

    دفاع مقدس و اتفاقات حاشیه ای آن همان‌ گونه پتانسیل تبدیل به فیلم سینمایی را دارند. در چند سال اخیر سوژه هایی دستمایه ساخت فیلم قرار گرفته اند که بکر، جذاب و قابل تامل هستند. منیر قیدی در نخستین فیلم بلند سینمایی خود سراغ قصه خانواده های فرماندهان سپاه و ارتش رفت که در مجموعه ای به نام «ویلایی ها» زندگی می‌کنند

    و هر لحظه منتظر خبری از همسران خود هستند. ویلایی ها اگر چه قصه ای پرکشش ندارد اما تصویری روشن از سرگذشت خانواده فرماندهان دوران جنگ را نشان میدهد و به خوبی اتمسفر حاکم را منتقل می‌کند. فیلم ویلایی ها هم در جشنواره موفق بودو هم در جشن انجمن منتقدان و خانه سینما. با این حال باوجود داشتن سالن های کافی و بهره مندی از تبلیغات مناسب، به فروشی که باید دست نیافت.

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    بازیگران: طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، ثریا قاسمی، آناهیتا افشار، علی شادمان و…
    بازه اکران: اردیبهشت تا تیر 96
    میزان فروش: یک میلیارد و 160 میلیون تومان

    افتخارات: ویلایی ها سه سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل «ثریا قاسمی»، بهترین فیلم اول و بهترین جلوه های ویژه کامپیوتری از جشنواره سی و پنجم دریافت کرد. فیلم در جشن انجمن منتقدان در 11 رشته نامزد بود که برنده بهترین فیلم اول و بهترین بازیگر نقش اصلی «طناز طباطبایی» شد. سهم «ویلایی ها» از جشن خانه سینما هم چهار نامزدی و یک تندیس جلوه های ویژه می‌دانی بود.


  
  

بیوگرافی سوفیا لورن + عکس های سوفیا لورن


 

  • بیوگرافی سوفیا لورن + عکس های سوفیا لورن

    بیوگرافی سوفیا لورن + عکس های سوفیا لورن

    به گزارش سایت دلنا با بیوگرافی سوفیا لورن شخص مد نظر امام جمعه مشهد همراه شما هستیم….

    بیوگرافی سوفیا لورن + عکس های سوفیا لورن

    بیوگرافی سوفیا لورن + عکس های سوفیا لورن

    سوفیا لورن (به ایتالیایی: Sophia Loren) با نام اصلی سوفیا ویلانی شوکولونه (زاده? 20 سپتامبر 1934 در رم) بازیگر ایتالیایی برنده? جایزه اسکار و ستاره? سال‌های طلایی سینمای ایتالیا و هالیوود است.

    لورن را به عنوان مشهورترین بازیگر ایتالیایی می‌شناسند. وی علاوه بر برنده شدن جایزه اسکار فیلم غیرانگلیسی زبان برای فیلم دو زن، یک جایزه گرمی، پنج جایزه گلدن گلوب، یک جایزه بفتا و یک جایزه لورل را نیز برنده شده‌است.

    از فیلم‌های معروف وی می‌توان به دو زن (1960)، دیروز، امروز، فردا، ازدواج به سبک ایتالیایی (1964) و یک روز بخصوص (1977) اشاره کرد.

    تولد :

    سوفیا لورن در 20 سپتامبر 1934 در رم زاده شد. پدرش مهندس و مادرش بازیگر و آموزگار پیانو بود.

    او در مورد خودش گفته‌است: «من ایتالیایی نیستم، من ناپلی هستم و این چیز دیگری است

    بیوگرافی سوفیا لورن + عکس های سوفیا لورن

    بیوگرافی سوفیا لورن + عکس های سوفیا لورن

    فعالیت :

    بعد از امتناع پدر سوفیا از ازدواج با مادرش که او را بدون هیچ پشتیبانی رها کرد. خانواده لورن یک فرزند دختر مشترک دیگر به نام آنا ماریا ویلانی در سال 1938 داشتند. سوفیا، مادرش و ماریا با مادربزرگ لورن در پوتزولی نزدیک ناپل زندگی می‌کردند. لورن دو نابرادری جوانتر پدری به نامهای جولیانو و جوزپه دارد.

    در طول جنگ جهانی دوم، بندر و کارخانه مهمات در پوتزولی هدف بمباران مکرر از متفقین بود. در طی یک حمله، هنگامی که لورن به پناهگاه فرار کرد او مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از چانه زخمی شد. بعد از این، خانواده او به ناپل جایی که خویشاوندان دورشان در آنجا بودند، نقل مکان کرد. بعد از جنگ، لورن و خانواده‌اش به پوتزولی برگشتند. مادربزرگ او یک میخانه در اتاق نشیمن خانه خود که گیلاس‌های مشروب خانگی می‌فروخت باز کرددر آنجا مادرش پیانو می‌نواخت، خواهرش می‌خواند و سوفیا منتظر مشتری بود و ظرفها را می‌شست. این مکان بسیار محبوب برای سربازان آمریکایی مستقر در نزدیکی آنجا بود.

    او در شانزده سالگی، مدل یک مجلّه? ماهانه بود و از همین راه به عالم سینما راه یافت فعالیت سینمایی اش را با نقش‌های کوچک در فیلم‌های کوچک ایتالیایی آغاز کرد اولین نقشش را در فیلم روشنایی‌های وارتیه درسال 1950 ایفاکرد. سوفیا در رقابت‌های زیبایی محلی هم شرکت می‌کرد و چندین جایزه دریافت نموده اما سرانجام توسط کارلو پونتی تهیه‌کننده سینمایی کشف شد وبه عالم سینما راه یافت.

    پونتی، لورن را نخستین بار زمانی دید که هر دو در یک مسابقه ملکه زیبایی شرکت کرده بودند؛ پونتی 37 ساله داور مسابقه‌ای بود که سوفیای 15 ساله در آن با دیگران رقابت می‌کرد. او مقدمات ستاره شدن سوفیا را آماده کرد؛ از فراگیری فن بازیگری گرفته تا آموختن درس زبان انگلیسی.

    زندگی شخصی :

    سوفیا و کارلو پنتی روز 17 سپتامبر 1957 با هم ازدواج کردند ازدواج اول آنها به ناچار لغو شد تا پونتی به جرم دو همسری محکوم نشود، آن‌ها 9 آوریل 1966 دوباره با هم ازدواج کردند و صاحب دو پسر به نامهای کارلو و ادواردو شدند.

    زندگی مشترک سوفیا لورن با کارلو پونتی تا زمان مرگ پونتی در تاریخ 10 ژانویه 2007 به خاطر عوارض ریوی ادامه داشت. وقتی از او در نوامبر 2009 پرسیدند که آیا احتمال دارد او دوباره ازدواج کند؟ پاسخ داد که: نه، دوباره هرگز، غیرممکن است که کس دیگری را دوست داشته باشد.

    عروسهای او ساشا الکساندر و آندرا مس زاروس هستند. او چهار نوه دارد: لوچیا سوفیا پونتی (متولد 12 می 2006) ویتوریو لئونه پونتی (متولد 3 آوریل 2007)، لئوناردو فورتوناتو پونتی (متولد 20 دسامبر 2010) و بئاتریس لارا پونتی (متولد 15 مارس 2012).

    محل اقامت اولیه لورن از اواخر سال 2006 در ژنو سویس بوده‌است همچنین صاحب یک خانه در ناپل و رم است.

    در سپتامبر 1999 لورن در برابر 76 تارنمای بزرگسالان به خاطر ارسال عکسهای برهنه تغییر یافته خود در اینترنت اقامه دعوی کرد.

    لورن یکی از بزرگترین طرفداران باشگاه فوتبال ناپولی است. در می سال 2007 هنگامی که این تیم در سری ب ایتالیا سوم شد به روزنامه لاگاتزتا دلو اسپورت گفت که اگر تیمش پیروز شود می‌خواهد یک رقص همرا با برهنگی انجام دهد.

    لورن یک معتقد به کلیسای کاتولیک است. هر چند در مسائل مختلف مانند عفت در لباس پوشیدن و ازدواجش در تقابل با این کلیسا بوده‌است


  
  

بستر اصلی سلامت از خانواده آغاز و به جامعه منتقل می شود


 

  • بستر اصلی سلامت از خانواده آغاز و به جامعه منتقل می شود

    مدرس دانشگاه هاروارد گفت: برطرف کردن تمناهای عاطفی مهم‌ترین عامل تقویت‌کننده سلامت روان جامعه است.

    به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ «سیدمحسن فاطمی» در همایش تقویت بهداشت روان در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه، با اشاره به این‌که بستر اصلی سلامت از خانواده‌ها آغاز می‌شود، گفت: هر چه خانواده‌ها از سلامت بیشتری برخوردار باشند، فضای سلامت محور را در ابعاد مختلف در اجتماع رواج می‌دهند.

    وی خاطرنشان کرد: بستر اصلی سلامت از خانواده آغاز می‌شود و به هر میزان، خانواده‌ها از سلامت بیشتری برخوردار باشند، فضای سلامت محور با ابعاد مختلف در اجتماع، مدرسه، محله و سازمان‌ها بیشتر تحقق خواهد یافت.

    این روان‌شناس با بیان این‌که از دیرباز پژوهشگران مختلف در حوزه ارتباط سلامت، خانواده و اجتماع مطالعه داشته‌اند، تصریح ‌کرد: انواع مختلفی از سبک‌ها در این حوزه مطالعه شده که از جمله آن سبک‌های اضطرابی است، آدم‌هایی که اضطرابی هستند دارای شاخص‌های کاملاً متفاوت با سبک‌های اجتنابی و ایمن هستند و در رفتارهای افراد در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت، می‌تواند آثار مختلفی را نشان دهد.

    وی افزود: افراد اضطرابی میل بسیار زیاد به صمیمیت دارند. این افرد به صمیمی‌شدن روی آورده و از آن استقبال می‌کنند. اما زمانی ‌که صمیمی شدند همواره نگران این هستند که در صورت خروج فرد مقابل از رابطه چه خواهد شد و بسیار نگران رفتن آن فرد می‌شوند، بنابراین همواره این اضطراب، تشویش و نگرانی در رفتار آن‌ها مشهود و مشخص است و این افراد در رابطه‌ها بیش از حد نسبت به احساس خطر، حساس و هوشیار هستند. افراد اضطرابی شتاب‌زده عمل کرده و همین امر باعث می‌شود که فعالیت‌ آن‌ها الزاماً درست نباشد.

    مدرس دانشگاه هاروارد خاطرنشان کرد: در مقابل افراد اضطرابی‌، اجتنابی‌ها قرار دارند. این افراد عدم حساسیت نسبت به پاسخ‌های عاطفی نشان می‌دهند و یکی از ویژگی‌های اجتنابی‌ها این است که پیام‌های متناقض می‌دهند و به خاطر این رفتار متناقض، برای فرد مقابل همواره این تشکیک وجود دارد که آیا او مرا دوست دارد یا ندارد. هم‌چنین اجتنابی‌ها در رابطه‌ها هرگز به طرف اطمینان از حضورش را نمی‌دهند و همیشه از یک دیگری، صحبت می‌کنند که معنای آن دیگری این است که تو آن دیگری نیستی.

    وی با بیان ویژگی دلبستگی‌های اجتنابی‌ها، افزود: این افراد احساس بی‌تفاوتی نسبت به احساس طرف مقابل دارند که این امر احساس بی‌معنا بودن به طرف مقابل در رابطه‌های اجتماعی می‌دهد. پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد که افراد اضطرابی با اجتنابی‌ها جفت و جور می‌شوند و به‌علل مختلف رفتاری و روان‌شناختی، این افراد با دو ویژگی رفتاری مختلف، همدیگر را پیدا ‌کنند. دلیل این امر این است که اضطرابی‌ها و اجتنابی‌ها، مولفه‌های ذهنی همدیگر را تایید خواهند کرد و چون اجتنابی‌ها پس می‌زنند و بی‌توجهی، اجتناب و استنکاف نشان می‌دهند و اضطرابی‌ها تضرع و التماس بیشتری را نشان می‌دهند.

    وی در ادامه با اشاره به این‌که خانواده در ایجاد سلامت نقش بسزایی دارد، گفت: اضطراب اصلی‌ترین عامل به هم ریختن سلامت جامعه است و در خانواده‌ها با برطرف شدن نیازها، افراد به آرامش ‌می‌رسند و در دسترس بودن‌های عاطفی و برطرف کردن تمناهای عاطفی از مواردی است که در خانواده‌ها باید تأمین شود.

    استاد روان‌شناسی افزود: تمناهای عاطفی مهم‌ترین عامل تقویت‌کننده سلامت است و به هر میزان که تمناهای عاطفی در خانواده پاسخ داده نشود ما در جامعه با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

    در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز با اشاره به این‌که 10 اسفندماه، نخستین مجمع سلامت استان زنجان برگزار شد، گفت: نکته کلیدی و هدف اصلی که این مجمع دنبال می‌کند، مشارکت جامعه در تمام سطوح و در جهت ایجاد و تأمین و ارتقای سلامت است.

    «پرویز قزلباش» افزود: این مجمع با مشارکت ادارات و نهادهای مردمی 149 اولویت را برای تأمین سلامت جامعه در نظر گرفت و از این تعداد 10 اولویت برتر را انتخاب کرد و شعار انسان سالم، سبک زندگی سالم و مشارکت مردمی در نظر گرفته شد.

    وی با بیان این‌که موضوع اجتماعی‌سازی سلامت، بحث جدی است که باید پیگیری شود و این یعنی این‌که ما بتوانیم منابع مختلف از خارج از حوزه سلامت بشناسیم و سازماندهی و توانمند کنیم، افزود: اگر دیروز به‌دنبال ساختن بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی بودیم، امروز با این رویکرد در جهت تعدیل و تغییر شیوه قدم بر می‌داریم.


  
  

خواص خارق العاده هل؛ فواید هل برای سلامتی، لاغری و پوست و مو


 

  • خواص خارق العاده هل؛ فواید هل برای سلامتی، لاغری و پوست و مو

    هل یکی از محبوب ترین ادویه های جهان می باشد که به نام “ملکه ادویه جات” نیز شناخته شده است. دانه هل دارای عطر و طعم گرم و بسیار معطر است و طعم منحصر به فرد و شیرین به غذا و نوشیدنی ها می بخشد.

    هل کاربرد گسترده ای برای تقویت دستگاه گوارش و خوشبو کننده طبیعی دهان دارد.

    این ادویه بومی هند، بوتان، نپال و اندونزی می باشد. هل سومین ادویه گران در جهان محسوب شده و بعد از زعفران و وانیل قرار گرفته است.

    دارای سه نوع می باشد: هل سیاه، هل سبز و هل ماداگاسکار، که هل سبز از بقیه مشهورتر و گران تر می باشد.

    هل منبع غنی مواد مغذی و معدنی از جمله فیبر و منگنز می باشد به طوری که تنها 1 قاشق سوپخوری هل می تواند 80 درصد نیاز روزانه بدن به منگنز را تامین کند.
    این ادویه جادویی و شگفت انگیز داروی طبیعی برای درمان بیماری هایی مانند سرطان، دیابت، فشار خون بالا و مشکلات گوارشی می باشد.

    طبع هل گرم و خشک است.

    خواص و فواید هلخواص و فواید هل

    خواص درمانی و فواید هل

    با توجه به فواید بیشمار هل برای سلامتی، در ادامه به 18 خاصیت بی نظیر هل اشاره می کنیم. با پرشین استار همراه باشید.

    1- خوشبو کردن نفس

    یکی از کابردهای عالی هل درمان طبیعی نفس بد بو می باشد. جویدن دانه هل به راحتی بوی بد دهان را برطرف کرده و به همین دلیل در محصولاتی نظیر آدامس نیز استفاده می شود.

    2- پیشگیری از پوسیدگی دندان

    هل نه تها باعث از بین رفتن باکتری های بد بو کننده دهان می شود بلکه از پوسیدگی دندان جلوگیری کرده و باعث تحریک بزاق دهان می شود که به طور طبیعی دندان ها را تمیز می کند.

    3- درمان سرطان

    هل دارای خواص شیمی درمانی و مهار کننده سرطان می باشد و باعث کاهش چشمگیر رشد و تکثیر سلول های سرطانی می شود.

    4- کاهش فشار خون بالا

    هل با کاهش فشار خون بالا در حفظ سلامت قلب و کلیه مفید است.

    5- دیابت

    هل منبع غنی منگنز می باشد و به همین دلیل ادویه عالی برای بیماران دیابتی به شمار می رود. تحقیقات انجام شده نشان می دهد افراد مبتلا به دیابت دارای سطح پایین منگنز در خون می باشند. اگرچه ارتباط بین کمبود منگنز و دیابت هنوز اثبات نشده است اما آزمایشات نشان دهنده مفید بودن مصرف هل برای افراد دیابتی می باشد.

    6- بهبود مشکلات گوارشی

    هل یک داروی طبیعی برای درمان مشکلات گوارشی و درد معده می باشد. هل در مقاسه با سایر ادویه ها، تاثیر بیشتری روی عمل هضم داشته و به رفع اختلالات گوارشی از جمله گرفتگی، نفخ و ترش کردن معده کمک می کند.

    7- آسم

    هل دارای اثرات مثبتی روی اختلالات تنفسی مانند آسم و تنگی نفس می باشد. مصرف هل باعث افزایش جریان هوا در ریه ها شده و به تنفس کمک می کند.

    8- جلوگیری از بیماری قلبی

    مصرف هل باعث تنظیم ضربان قلب و کنترل فشار خون بالا می شود. فیبر و آنتی اکسیدان های موجود در هل ،در کاهش کلسترول خون که از عوامل اصلی ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می باشد موثر است. تحقیقات نشان می دهد هل سیاه دارای خواص دارویی بیشتر می باشد.

    برای حفظ سلامت قلب، یک قاشق چایخوری گشنیز و مقداری هل سیاه را با یک فنجان آب هلو مخلوط کرده و میل کنید.

    9- درمان افسردگی

    هل دارای خاصیت ضدافسردگی می باشد. روغن هل از روغن های مشهور برای آروماتراپی است.

    مقداری پودر هل را با چای مخلوط کرده و به طور منظم میل کنید. چای هل تاثیر چشمگیری در بهبود روحیه و درمان افسردگی دارد.

    10- خواص ضدمیکروبی

    مصرف روغن هل می تواند رشد و گسترش برخی میکروب های خطرناک که منجر به مسمومیت های غذایی می شود را متوقف کند.

    11- ضداسپاسم و ضدالتهابی

    اسپاسم و انقباض عضلانی باعث دردهای شدید مخصوصا در افراد مسن می شود. هل برای درمان دردهای عضلانی بسیار مفید می باشد.

    12- سم زدانی بدن

    فرایندهای متابولیک در بدن باعث آزادسازی رادیکال های آزاد و سموم می شود. عدم دفع این سموم، باعث بروز انواع بیماری ها از جمله سرطان و پیری زودرس می گردد. هل می تواند به عنوان یک ماده سم زدای طبیعی عمل کند و از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند.

    13- تقویت کننده قوای جنسی

    اعتقاد بر این است که هل به دلیل معطر بودن، می تواند به عنوان یک محرک جنسی عمل کرده و حتی برای درمان ناتوانی جنسی و انزال زودرس نیز به کار می رود.

    14- درمان اختلالات ادراری

    هل برای درمان بیماری ها و مشکلات ادراری از جمله سیستیت (عفونت ادراری در مثانه)، نفریت (التهاب کلیه) و سوزاک مفید است.

    15- درمان سکسکه

    مصرف هل از درمان های موثر در رفع سکسکه به خصوص در کودکان می باشد.

    در صورت بروز سکسکه، چند دانه هل را شسته و در آب جوش بریزید. با نوشیدن آب هل، از شر سکسکه خلاص خواهید شد.

    16- افزایش اشتها

    تحقیقات انجام شده نشان می دهد مصرف هل باعث افزایش اشتها در افراد می شود.

    17- درمان گلو درد

    برای درمان گلو درد، مخلوط هل، دارچین و فلفل سیاه معجزه می کند. هل باعث تسکین زخم و درد گلو شده و دارچین خاصیت ضدباکتریایی دارد. فلفل سیاه نیز باعث ایجاد سازگاری بین این دو ادویه می شود.

    1 گرم پودر دارچین، 1 گرم پودر هل، 125 میلی گرم فلفل سیاه و 1 قاشق چایخوری عسل را با هم مخلوط کنید و سه بار در روز میل کنید.

    18- درمان تهوع

    هل برای پیشگیری و کاهش تهوع مفید است.

    فواید و مضرات هلفواید و مضرات هل

    فواید هل برای پوست

    هل به دلیل خواص ضدباکتری و آنتی اکسیدانی برای پوست بسیار مفید است که از جمله فواید آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    رفع لکه های پوست: روغن هل باعث از بین رفتن لکه های پوست شده و پوست صورت را درخشان و شفاف می کند.

    مقداری پودر هل را با عسل مخلوط کرده و به عنوان ماسک شفاف کننده روی پوست صورت بمالید.

    درمان آلرژی پوستی: هل ( مخصوصا هل سیاه) دارای خواص ضدباکتری بوده و ماسک پودر هل و عسل باعث رفع آلرژی و خشکی پوست می شود.

    روشن کننده پوست: هل تاثیر زیادی در از بین بردن سموم روی پوست دارد. جویدن مقداری هل سیاه به پاکسازی بدن و پوست کمک زیادی کرده و باعث روشن شدن پوست می شود.

    نرم کننده لب ها: از هل معمولا برای نرم کردن و زیبایی لب ها استفاده می شود.

    قبل از خواب مقداری روغن هل را به لب مالیده و صبح بشویید.

    فواید هل برای مو

    تقویت کننده مو: خواص آنتی اکسیدانی هل سیاه باعث تغذیه پوست سر شده و فولیکول های مو را تقویت می کند.

    مقداری پودر هل را با آب مخلوط کرده و قبل از استفاده شامپو، روی موهای خود بمالید و شستشو دهید.

    درخشان کننده مو: مصرف هل باعث تقویت ریشه مو شده و آن ها را درخشان و زیبا می کند.

    فواید هل برای کاهش وزن و لاغری

    مصرف هل برای درمان چاقی، چربی سوزی و کاهش وزن مفید است.

    تعدادی دانه هل را با گوشت کوب کوبیده و 1 قاشق پودر هل را به چای یا قهوه بدون شیر اضافه کنید و به صورت منظم مصرف کنید.

    دقت داشته باشید مصرف هل به تنهایی نمی تواند در کاهش وزن شما تاثیر معجزه آسا داشته باشد و لازم است سایر عادات بد غذایی را نیز کنار بگذارید.

    طرز تهیه دمنوش و چای هل

    دمنوش هل: هل را کوبیده و داخل آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد. دمنوش هل دارای فواید بی شماری از جمله درمان تنگی نفس، رفع افسردگی، تسکین درد معده، مشکلات گوارشی و سم زدایی بدن مفید است.

    چای هل: از کاربردهای هل استفاده از آن برای معطر و خوش طعم کردن چای می باشد. هنگام درست کردن چای هل، چند دانه هل به آن افزوده و بگذارید دم بکشد.

    هل سبز رایج تر از بقیه انواع می باشد و در پخت و پز و به عنوان طعم دهنده و خوشبو کننده غذا استفاده می شود.

    هل سیاه دارای ارزش های درمانی و دارویی است و دارای مواد مغذی بی شمار می باشد.

    تاریخچه هل

    مصرف هل به حداقل 4 هزار سال قبل باز می گردد. در مصر باستان به دلیل خواص دارویی هل، در مراسم مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

    رومیان و یونانی ها از این ادویه به دلیل عطر آن استفاده می کردند.

    وایکینگها در سفرهای دریایی متعدد، هل را کشف کرده و آن را به اسکاندیناوی آوردند.

    کشور گواتمالا بزرگ ترین تولید کننده هل در جهان می باشد اما ادویه هل بومی جنوب غربی هندوستان می باشد.

    ارزش غذایی هل

    1 قاشق غذاخوری هل شامل مواد مغذی زیر می باشد:

    کالری: 18
    کربوهیدرات: 4 گرم
    پروتئین: 0.6 گرم
    چربی: 0.4 گرم
    فیبر: 1.6 گرم
    منگنز: 1.6 میلی گرم
    آهن: 0.8 میلی گرم
    منیزیم: 13 میلی گرم
    کلسیم: 22 میلی گرم
    فسفر: 10 میلی گرم

    روش های مصرف هل

    ترکیب هل با ادویه های دیگر نظیر دارچین، وانیل، بادام، زنجبیل، گل میخک و گل رز طعم دلپذیری به غذاهای مختلف می دهد. از هل در انواع نوشیدنی ها و چای، خورش ها، سوپ، انواع نان و دسر مانند کیک و پنکیک و شیرینی ها استفاده می شود.

    عوارض احتمالی و مضرات هل

    مصرف هل به مقدار معمول و طبیعی عوارض خاصی ندارد اما مانند سایر ادویه ها در صورتی که به مقدار زیاد مصرف شود ممکن است مضراتی را به همراه داشته باشد.

    مصرف هل برای افراد مبتلا به سنگ صفرا خطرناک بوده و ممکن است باعث بروز دردهای اسپاسمی شود.

    هنوز عوارض هل برای زنان باردار و شیرده ثابت نشده است اما توصیه می شود در دوران بارداری و شیردهی از مصرف زیاد هل اجتناب شود.

    منبع: draxe – organicfacts – stylecraze – curejoy


  
  
   1   2   3   4   5   >>   >